[WINNT] Gruntowne porządki na laptopie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Gruntowne porządki na laptopie
From: Ewa <ED@comp.com>
Date: Thu, 21 Oct 2021 14:58:08 +0200
Witam i proszę o pomoc.

Mam laptopa z systemem Windows 10 Home zainstalowanym na dysku SSD.
Dysk jest podzielony na partycje:
- partycja systemowa EFI  260 MB   100% wolnego
- partycja odzyskiwania   980 MB   100% wolnego
- partycja Recovery (D:)  14,00 GB    6% wolnego
- partycja Windows (C:)  223,14 GB    3% wolnego
Jak widać dysk jest zapchany i przy tym zaśmiecony. :-(
Chcę z tym zrobić porządek, ale tak żeby nie spowodować kłopotów.
Laptop jest mi codziennie bardzo potrzebny.
Mam nowy, duży dysk zewnętrzny podłączany kablem USB.

Chciałabym wpierw zrobić kopię dysku wewnętrznego na dysk zewnętrzny
tak żeby do czasu utworzenia sprawnego systemu na laptopie:
1) w razie potrzeby móc bootować system z dysku zewnętrznego
2) w razie potrzeby móc skopiować z powrotem system z dysku
    zewnętrznego na dysk wewnętrzny

Następnie chciałabym "oczyścić" system/dysk wewnętrzny tak by wrócił
do zawartości jaką miał po przyniesieniu ze sklepu.
Zrobić niezbędne ustawienia personalne, chociaż nie dam głowy,
że wszystko pamiętam. I tu pytanie, na ile da się ewentualnie sprawdzić
jak i co było ustawione przy pomocy kopii na dysku zewnętrznym?

Z kolei zainstalować aplikacje kupione i darmowe i wprowadzić
ustawienia z możliwością ewentualnego sprawdzenia na kopii
(czyli jak wyżej).

Czy takie, ewentualnie jeszcze inne niezbędne operacje, są gdzieś
opisane na poziomie użytkownika co najwyżej średnio zaawansowanego?
Mam nadzieję, że tak i bardzo proszę o adres(y).
O poszczególne rzeczy można pytać w Google, ale ja chciałabym móc
skorzystać z kompleksowej metody.

Będę wdzięczna za pomoc.

Pozdrawiam
Ewa