Re: [WINNT] TLS 1.1 i TLS 1.2 w Windows XP 64bit, OE

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] TLS 1.1 i TLS 1.2 w Windows XP 64bit, OE
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Sun, 17 Oct 2021 12:39:24 +0200
"Grzegorz Niemirowski" news:613a24cf$0$508$65785112@news.neostrada.pl

Myślałem, że zgodnie z tradycją odpiszesz po miesiącu a odpisałeś po dwóch :) Serio nie ogarniam takiej komunikacji. W tym tempie zacznie Ci to działać za 5 lat.

Nie każdy ma dyżur codzienny na usenecie :) Napiszę coś i zaglądam na daną grupę nieraz po 2 miesiąciach, przecież tu nic nie wyparuje jak z niektórych pożal się współczesnych forów www, ktoś coś napisał i znikneło, a tu nie ma przecież problemu powrócić do starszej wypowiedzi. A nieraz jak już nawet coś przeczytam, a długo nie odpisuję, to przeważnie trawię to co przeczytałem. A potem po powolnym trawieniu stwierdzam, że poległem i wtedy wznawiam pisanie.

OE Zaczą w końcu mi gadać szyfrowanym połączeniem z serwerami poczty przez pośrednictwo programu stunnel. Czy współczesne programy pocztowe gadające po IMAP nie dają możliwości takich reguł wiadomości jak OE dla pobierania przez POP3? OE nie potrafi realizować reguł dla IMAP (przez POP3 reguły działają przyzwoicie, czasami tylko gdzieś się pogubi na pojedynczych wiadomościach w tłumie), że np. danego odbiorcę nam pokoloruje, a w momencie komunikacji z serewerem z automatu pokasuje reklamy na podstawie reguł: jeżeli wiadomość pochodzi OD v DO to usuń ją z serwera.

OE mimo swoim kilku niedoróbek do dziś jest nie do pobicia swoją lekkością, w zestawienia z wielkimi kobyłami od np. Mozilla ze swoim Thunderbird. OE to jest rakieta w działaniu i nie potrzebuje takich mocy przerobowych jak te współczesne w większości. Dobrze to sprawdzam, że sam program OE to raptem 5MB na dysku w Program Files (pomijając w innej lokalizacji siedządze pliki .DBX z treścią wiadomości), czy jeszcze może OE ma gdzieś porozrzucane pliki w systemowych folderach i się okaże, że samych plików gołego OE6 będzie więcej niż te sympatyczne 5MB? Przydałaby się taka wersja portable klon OE, gdzie wpisy jego z rejestru systemu wrzucono do jakichś INI i można to na penie nosić ze sobą. Przeglądając w działach z programami pocztowymi nie widzę nic sensownego o podobnej wadze po zainstalowaniu jak zły OE, przecież od nastu przynajmniej lat w kwestii poczty niewiele się zmieniło, nawet jak dodamy do tego stunnel (skromne 3,7MB), gdy program nie wspiera współczesnych szyfrowań to i tak nie powinno to więcej ważyć niż góra 10MB jako "pusty" program gotowy do działania.

Płatny OE Classic zajmuje nieco ponad 20MB ale i tak jest dużo szybszy od Mozillowskich tworów, które lubią się powiesić jak im coś w konfiguracji nie odpowiada. Piszę o wadze, bo jak obserwuję to przeważnie im lżejszy wagowo program tym żwawiej działa i nie pochłania wielkich zasobów sprzętowych co jak dla mnie mówi o klasie programisty, który taki program wyklepał. Mały i szybki, a robi to samo co spuchnięta ociężała kobyła.