Re: [WINNT] skalowanie na zew. monitorze

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] skalowanie na zew. monitorze
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 02 Aug 2021 19:31:20 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 02 sie 2021 w
news:6107e2fd$0$550$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> Sprzęt się nie zmienia, nadal ma 123 ppi.

> Dlaczego ostrzejszy?

Niby wszystko jasne, ale nie rozumiem skąd pytanie - pewnie ja się
wcześniej źle wyraziłem.
> Jak chcesz mieć ostrzejszy obraz, to wymieniasz
> monitor na taki z większym PPI, np dwukrotnie. A potem włączasz
> skalowanie 200% żeby wszystko było tak samo duże jak wcześniej.

Przekątna 23,8
FHD ~ 93ppi
2560x1440 ~ 123 ppi
Wychodzi mi, że jak przeskaluję ten drugi na 132% to "rozmiary" będą
takie same jak na pierwszym monitorze przy 100%. Ale będzie ostrzej?

> W praktyce nawet niektóre rzeczy mogą się rozmyć, bo np. appka nie
> była poprawnie napisana i nie obsługuje skalowania i trzeba stosować
> obejścia.

No właśnie - jakie obejścia? Jeśli piszesz o wyłączeniu skalowania dla
danej aplikacji, to dość słabe obejście, bo jak rozumiem wyświetli się
ona wtedy w skalowaniu 100%, czyli cholernie mała i nieczytelna.