Re: [WINNT] XP, 7, 10 na jednym dysku, boot menu, BCD, EasyBCD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] XP, 7, 10 na jednym dysku, boot menu, BCD, EasyBCD
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Mon, 17 May 2021 20:24:55 +0200
Ale po co się z tym wszystkim męczyć jak można sobie te systemy zainstalować w maszynach wirtualnych?

To ma być docelowa maszyna stąd próby na żywym organizmie.
Już się naciąłem na to, że pod virtualnym niektóre tematy działało pięknie (były wręcz idealizowane), a na rzeczywistej maszynie pojawiały się problemy, stąd wolę namacalnie coś popsuć ;-) Cały problem polega na tym, że nie znalazłem zwięzłego przekazu na ten temat, czyli BCD, MBR. Są rozwlekłe epopeje i w pewnym momencie wysiada uczeń. Od lat temat macam po ciemku. Nie chodzi o wertowanie setek stron opisu zaawansowanego, tylko o esencję tematu, która ktoś biegły może wyjaśnić na jednej kartce A4 w kilkudziesięciu zdaniach i kilku przykładach złego i dobrego wykonania zagadnienia. Próbuję czytać rozbudowane opracowania i w pewnym momencie przestaję rozumieć co czytam i na tym kończę czytanie. Chodzi o przekaz praktyka: to działa tak i tak, możesz to zrobić tak i tak, jak zrobić tak i tak to się na pewno nie podniesie. I tyle. Drążę temat aby przyszłościowo jak coś się posypie umieć to w kilka minut odkręcić, a nie ratować się instalacją systemu od nowa, bo się menu startowe wysypało i nie mam pojęcia jak naprawić, bo polecane programy średnio działają. Jak widzę od visty weszło to BCD i dla mnie to jest problem, bo nie do końca to rozumiem.
Jak np. takie coś zrobić?
http://umbrella-soft.com/upload/6bc16cb961b68592b4e329a3693e52d1.jpg
W programie BIBM nie doszukałem się narzędzia do tworzenia menu startowego.
Choć jak dla mnie najlepsze są te proste menu bez GUI, coś jak linuksy gdy odpalamy je z pena. Proste lekkie CUI.