Re: [WINNT] Zewnetrzny HDD 5TB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Zewnetrzny HDD 5TB
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Thu, 15 Apr 2021 05:43:52 +0200
Takie szyfrowanie (My Passport ma sprzętowe) trzeba włączyć na początku przygody, bo wiąże się z czyszczeniem całego dysku - gdy wpadasz na pomysł po czasie to możesz nie mieć gdzie zaparkować paru terabajtów danych.

Profil potrzeb jak wielu z nas w życiu prywatnym czy rodzinnym: dokumenty w sporej liczbie lecz objętościowo pomijalne, zdjęcia z których każde dzisiejsze ma więcej megabajtów niż nasze całe prace magisterskie, i filmy lekko licząc po kilka giga każdy.

Szyfrować filmy?? Dlatego pomyślałem o szyfrowaniu nie dysku lecz partycji (z poziomu dysku WD, jeżeli tak się da), szyfrowanie katalogu z poziomu Win też jest faktycznie opcją (nigdy mi nie pasowało, poszedłbym w szyfrowane zip, choć zdarza mi się zapominać hasła sprzed 15 lat ;-)).

I nie miałem na myśli kradzieży fizycznej nośnika (wówczas problemem robi się utrata danych, a nie cycki na zdjęciu), lecz np. chwilowe podłączenie naszego nośnika do cudzego sprzętu.

-----
Jak będę chciał zabezpieczyć wrażliwe dane przed kradzieżą nośnika, to po prostu włączę szyfrowanie całodyskowe - sprzętowe lub programowe.