[WINNT] Windows i backup

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows i backup
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 30 Mar 2021 12:09:41 +0200
Witajcie.

Takie pytanie, pozornie podstawowe: jak robić backup plików pod windowsem?

Win 7 lub 10, nie sprawdza się Cobian ani nawet kopiowanie pod Total
Commanderem.
Na Win7 jest NOD32, Win 10 jest prawie że surowy.

Problem: mam dużo plików, które są wykrywane jako zagrożenia. Sztandarowy
przykład to Ammy Admin. Ponadto jest dużo narzędzi (nie tylko do zdalnego
dostępu), które też fałszywie są wykrywane jako zagrożenia i kopia jest
zatrzymywana. Nawet kopia robiona systemem shadow w cobianie.

Chciałbym robić co jakiś czas kopie pełne, a częściej różnicowe.

Problem nr 2: wiele partycji, na każdej po ok. 400 do 900 GB.
Więc najbardziej by mi odpowieadało robienie kopii spod systemu roboczego:
Win 7, czyli bez przerywania normalnej pracy.
Nie będę ryzykował zatrzymaniem NOD-a.
Nie bardzo wyobrażam sobie też dodawania setek czy tysięcy plików do
wykluczeń NODa, ponadto pliki też się zmieniają, gdyż ciągle otrzymuję coś
do zrobienia od klientów.

Kopie dysku/partycji (a nie plików) trochę za duże i problematyczne przy
konieczności odtworzenia pojedynczych plików.

Jakaś inne możliwości backupu, które przeoczyłem?

--
Pozdrawiam.

Adam