Re: [WINNT] Obsługa TLS 1.1 i TLS 1.2 w Windows XP działa! (rok później

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Obsługa TLS 1.1 i TLS 1.2 w Windows XP działa! (rok później), OE stunnel, OE Power Tool
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Mon, 4 Jan 2021 19:56:11 +0100
"Andrzej P. Wozniak" news:5c323a40$0$501$65785112@news.neostrada.pl
Obsługa TLS 1.1 i 1.2 działa w IE8 pod Windows XP i mogą z niej skorzystać

Czy poprawki wdrażające obsługę wyższyszych TLS są możliwe do instalacji w XP 64bit?
Czy jednak tylko standardowa wersja 32bit je łyka?

1. Od 2018 r. szyfrowanie stało się standardem dla poczty. Szyfrowane
połączenia w Outlook Expressie powinny działać teraz bez wspomagania OE
PowerTool czy innych proxy

Jak rozumiem bez instalacji tych poprawek z XP szyfrowane połączenia OE z serwerami poczty czy to będzie POP3, SMTP czy IMAP będą działać bez problemy jeżeli łączność OE z serwerem poczty puścimy przez program stunnel https://www.stunnel.org/downloads.html
Póki co poległem na tych próbach.

W dziewiczym pliku stunnel.conf widać zapis, który po "odśrednikowaniu" (aby były przetwarzany) przyjmuje postać:

---------------------
[pop3s]
accept  = 995
connect = 110
cert = stunnel.pem

[imaps]
accept  = 993
connect = 143
cert = stunnel.pem

[ssmtp]
accept  = 465
connect = 25
cert = stunnel.pem
Czyli mam rozumieć, że OE z stunnel-em mam łączyć się z adresem (jako wirtualne POP3, SMTP IMAP) 127.0.0.1 na standardowych nieszyfrowanych portach 110, 143, 25, a szyfrowanie z obowiązującymi standardami robi już za OE stunnel?

Uwaga: Niektóre serwery mogą już stosować TLS 1.3 przyjęty jako standard
RFC 8446 w sierpniu 2008, ale TLS 1.2 chyba wciąż powinien tam działać.

Czy serwery pocztowe też już przeszły na TLS1.3?
Czy OE PowerTool wspiera TLS1.3?