Re: [WINNT] Windows i Linuks w jednym domku stali :)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows i Linuks w jednym domku stali :)
From: trybun <MxLeChSo@jahu.cb>
Date: Thu, 29 Oct 2020 11:21:48 +0100
W dniu 28.10.2020 o 22:27, Adam pisze:
W dniu 2020-10-28 o 14:13, trybun pisze:
(...)
Znam Minta, no przynajmniej znałem bo instalowałem dość dawno temu. Jednak ani Ubuntu ani jego klony nie pytają/ły o nośnik do instalacji gruba, tak jak to robi przykładowy Opensuse..

W zeszłym roku "przerzuciłem" z kilkanaście różnych dystrybucji, bo szukałem do specyficznych zastosowań dla kogoś z rodziny. Pamiętam, że wkurzałem się na niektóre dystrybucje debianowe, które nie widziały karty sieciowej. Z ubuntami nie było takich cyrków. Ale bez większych problemów kładłem /boot na osobnej partycji, aczkolwiek pamiętam, że w kilku przypadkach ta opcja była dość chytrze schowana.

No ale Ubuntu to zdaje się rodzina Debiana.. Jak widzę masz instalację Linuksów rozpracowaną na czynniki pierwsze, a w moim przypadku to czysta amatorka, instaluję Pingwiny tak samo jak przed 20laty,. Czyli wydzielone na dysku/ach dwie partycje (SWAP i "/") na Linucha i jazda z tym koksem. I jeżeli już zaistnieją jakieś problemy to wynikają one tylko ze specyfikacji danej dystrybucji.