Re: [WINNT] Menadżer pobierania

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Menadżer pobierania
From: ydziO <ydzio(a)hot.com>
Date: 15 Oct 2020 09:03:21 GMT
collie <collie2.nospam@vp.pl> wrote:

> Nie działa, albowiem odnośnik nie jest synonimem linku - w innym
> środowisku egzystuje i czego innego tyczy. Link już tak głęboko
> wszedł do współczesnego języka polskiego, że próby spolszczania
> go są z góry skazane na niepowodzenie. Tak jak istnieje list
> i mail, tak istnieć będzie odnośnik i link, jako oddzielne
> kategorie znaczeniowe.
>
> PS. W żartobliwym użyciu jest spolszczony link - sznurek, na
>     zasadzie skojarzeniowej: link - linka - sznurek, co aż takie
>     głupie nie jest, jako że sznurek służy do wiązania, a link to
>     właśnie internetowe powiązanie czegoś z tematem.

Mimo wszystko wolę "odnośnik". Chociaż zdarza mi się pisać także "link". Ja
w ogóle zaczynam coraz bardziej nielubić angielskawych potworków. Ostatnio
czytałem jakąś recenzję monitora i ekran - wg autora - był "zablurowany".
Albo czytając recenzję telefonu, tem miał "latencję".

Za słownikiem PWN:
latencja «okres utajnienia choroby, popędu seksualnego u dzieci itp.»