Re: [WINNT] win 8.1 wybor systemow - metro bootloader

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] win 8.1 wybor systemow - metro bootloader
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sun, 04 Oct 2020 16:27:40 +0100
in <news:XnsABA18BF81B6D3PanElektronik@localhost.net>
user PiteR pisze tak:

> Jeśli ekran wyboru systemu zmienił się z takiego ładnego niebieskiego
> na czarny tekstowy to skopsałem coś czy tak ma być?

ok mam

Problem nazywa się "metro bootloader". Trzeba włączyć
"use metro bootloader"

How to Enable or Disable Graphical Boot Menu In Windows 10

https://www.intowindows.com/how-to-enable-or-disable-graphical-boot-menu-in-windows-10

Turn on or off the graphical boot menu via Command Prompt

In the elevated prompt type following commands to
enable or disable the graphical boot loader.

To enable the graphical boot menu:
bcdedit /set {default} bootmenupolicy standard

To disable the graphical boot menu:
bcdedit /set “{current}” bootmenupolicy legacy

--
Piter

Adam i Ewa zostali wypędzeni z raju
za karę dostali Windows 10

  • Re: [WINNT] win 8.1 wybor systemow - metro bootloader, PiteR <=