Re: [WINNT] Pendrive 64 GB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pendrive 64 GB
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 20 Sep 2020 22:19:11 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 20 Sep 2020 21:58:03 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <rk8c9c$1kj6$1@gioia.aioe.org>
 od Animka <animka@tonie.ja.wp.pl>  :

>Sprawdzałam pojemność tego pendriwe zaraz po zakupie.
>Brak na nim ok.7 GB to jest po prostu szczyt szczytów albo szczyt oszustwa.

Już tłumaczyłem, to jest zarezerwowane miejsce(OverProvisioning), nie jest
widoczne dla
usera.
Przykładowo, mam jeszcze pena Esata-p o pojemności 64GiB, dla usera jest
dostępne 56GiB
Tak to działa, producent podaje całą pojemność flash w penie(jest 64) ale user
dostaje
56GiB czy tyle, co w twoim wypadku.

>Oczywiście usunę zaraz z niego pliki (dodam jeszcze raz później),
>sformatuję na ExFat i oczywiście okaże się brakujca pojemność będzie
>taka sama.

Jeszcze raz, tak to ma być, dyski SSD też tak mają, potrafią zostawić na swoje
wewnętrzne
potrzeby nawet ponad 30% swojej pojemności, przykładowo, dysk SSD 128GiB daje
userowi
100GiB.

>Tylko, czy ExFat będzie chciało współpracować mi z systemem-to się
>jeszcze okaże.

Będzie działał OK.