[WINNT] lacznosc z serwerem news

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] lacznosc z serwerem news
From: "1634Racine" <mnjfmr@j.cbqebml>
Date: Tue, 15 Sep 2020 13:16:56 +0200
jakies proste sprawy, nic waznego, ale ciekawym:
czytnik news = OE na xp
1.
wysylam post np. na grupy na news.neostrada.pl - trzeba poczekac, zeby post pojawil sie (niekiedy 1min,2min...). Ale tez mam taka grupe na innym serwerze na ktorej post pojawia sie migiem,tzw natychmiast. pewnie jakas prosta przyczyna takiego stanu rzeczy tyczaca komunikacji usenetowej -
jaka przyczyna?
2.
a to juz dotyczy wszystkich serwerow news z ktorych korzystam:
klikam na grupe , pobiera tyle i tyle naglowkow, klikam w ktorys na
liscie tematow postow, dociaga tresc, czytam, dumam, odpowiadam, chce przeczytac nastepny post, klikam w niego na liscie tematow
 - nie dociaga tresci, musze jeszcze raz klepnac w nazwe calej grupy,
sciagnie nastepne naglowki i przy okazji moge juz dociagnac tresc tego posta
co to chcialem pierwej przeczytac,a nie chcial sie sam jeden dociagnac.
widac, ze zawsze po pewnym czasie traci sie lacznosc z serwerem news, u mnie
dosyc szybko.
Tak jest wszedzie i zawsze?