Re: [WINNT] Kopiowanie partycji do pliku

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Kopiowanie partycji do pliku
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 31 Jul 2020 12:35:32 +0200
W dniu 2020-07-31 o 12:14, Roman Tyczka pisze:
On Fri, 31 Jul 2020 09:18:30 +0200, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

Dobra, podnoszę poprzeczkę... dysk 500GB ma zainstalowany Win10 i ten
system ma działać po migracji na mniejszy dysk.
W sumie są tam 3 partycje: 868MB, 540MN i reszta czyli około 475GB.
Jak to przenieść na dysk 240GB by działało?

Clonezilla.
Zrobiłem tak kiedyś, przenosiny z 1TB (nowy laptop z powolnym
twardzielem) do 120GB, Clonezilla wszystko pozmniejszała i wrzuciła na
SSD, system śmigał super.

Clonezilla tego nie umie... próbowałem kilka razy z różnymi opcjami
ustawionymi, wywala błąd, że partycja docelowa za mała i bye bye frajerze.

Jakieś inne propozycje?
Bo nie wierzę, że nie ma takiego softu pod Windows.

Clonezilla umie, ino trzeba zaznaczyć odpowiednią opcję.
https://clonezilla.org/clonezilla-live/doc/11_lite_server/advanced/09-advanced-param.php
-icds skip checking destination disk size

Zaznaczałem tę opcję w trybie Expert, wywalało i tak błąd. Próbowałem to
robić z 5 razy wczoraj, raz dzi ś - za każdym razem jakiś błąd zxwiązany z
wielkością dysku (a na nim 3 partycje).
Nawet jak w końcu wywaliłem z tej dużej partycji dużo danych i ją
zmniejszyłem do 200GB to i tak Clonezilla się wywaliła z błędem, TAKŻE o
wielkości dysku, mimo, ze sumarycznie 3 źródłowe partycje były mniejsze niż
dysk docelowy.
Ale srał kot Clonezillę, skopiowałem za pomocą AOMEI Partition Assistant,
bo teraz gdy były mniejsze partycje to i ona sobie poradziła.

Jeśli dysk nie jest w GPT, to zawsze możesz zaprząc do pracy Notron Ghosta. On bada tylko ilość danych na partycji a nie wielkość samej partycji jako takiej.

--
Pozdrawiam.

Adam