[WINNT] [Win 10] Restarty laptopa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] [Win 10] Restarty laptopa
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Sat, 27 Jun 2020 18:43:14 +0200
Po ostatniej aktualizacji Win 10 do 2004 zaczął mi ni z tego ni z owego
resetować się lapek, co kilka lub co kilkanaście minut.
Oczywiście może to być kwestia wyłącznie sprzętowa (np. jakiś zimny lut czy przegrzewanie), ale podejrzewam coś na styku z Win 10, ponieważ przy teście sprzętu wykonywanym spod BIOS komp chodzi sobie godzinami.
HP EliteBook oficjalnie "certyfikowany" do Win 7, ale pod Win 10 latał ostatnie
dwa lata.
Podejrzewam coś albo z układem zasilania/ładowania (bo przecież Win 10 ma swoje "sondy" do obsługi tegoż) lub z grafiką nVidia Quadro 1800M (ostatni dostępny sterownik to 342.00, Win dociągał 341.98) lub coś zupełnie mi nowego i nieznanego (któryś ze sterowników?). Raczej odrzucam przekroczenie dopuszczalnej temperatury pracy CPU lub GPU, bo monitoruję na bieżąco (HWInfo) i generalnie nie rośnie.

PYTANIE:
Czy jest jakiś programik diagnostyczny działający w tle Win 10, który mógłby jako wynik podać, co spowodowało nagły restart komputera (pstryk, black screen, restart)? Przykładowo restarty miałem przy zapuszczaniu intensywnego SMART-testu (860 EVO + Samsung Magician), dwa po kolei, no ale za trzecim kolejnym razem SMART-test dysku SSD doszedł do końca. HP Hardware Diagnostics zapuszczony spod Win 10 także nie wykrywa błędu żadnego z elementów.