Re: [WINNT] jak skojarzyc URL mailto z sylpheed?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] jak skojarzyc URL mailto z sylpheed?
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sat, 13 Jun 2020 22:09:51 +0100
in <news:XnsABDBD5BA4EE0FPanElektronik@127.0.0.1>
user PiteR pisze tak:

znalazłem tadam :)

> win 81x64 Sylpheed 32bit
> jak skojarzyc protokół URL mailto z sylpheed?

W default programs

> albo jak zrobić żeby Sylpheed pokazał się w programach
> do wyboru w default programs?

Ukryć program pocztowy np spakować zip, skasować lub zmienić nazwę
folderu, zainstalowac ponownie (jako admin) świeży Sylpheed
(nie pomylicć ścieżek bo bedzie płacz i zgrzytanie zębów)
W default programs wybrać Sylpheed
skasować folder i podstawić stary folder lub wypakować zip

> w tej chwili mam mail, vivaldi i win Store
> edycja mailto w rejestrze jest ignorowana.

od wersji 8 windows zlewa na te ustawienia

As of Windows 8, this method no longer works as expected.
Win8 enforces the following key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell\Associati??ons\URLAssociations\??MAILTO\UserChoice
for which the ProgID of the selected app is hashed and can't be forged.

https://stackoverflow.com/questions/231/register-windows-program-with-the-mailto-protocol-programmatically

> Nie wiem który klucz odpowiada za to skojarzenie.
> Wyszukiwanie vivaldi.exe w regedit niewiele mi rozjaśniło.

bo klucz jest hashem :)

How to Register an Internet Browser or Email Client
https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/shell/start-menu-reg?redirectedfrom=MSDN

How to register custom program to handle mailto protocol
https://stackoverflow.com/questions/7105258/how-to-register-custom-program-to-handle-mailto-protocol-on-windows-7

także tak :)

--
Piter