[WINNT] [Win 10] VLC a rdzenie

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] [Win 10] VLC a rdzenie
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 28 Apr 2020 10:54:44 +0200
Zapuściłem konwersję kilkudziesięciogigabitowego filmu *.m2ts (prawdopodobnie zgrany BR) programem VLC (x64) z opcją pozostawienia istniejących ścieżek video i audio - czyli chyba zwykłe przepakowanie kontenera to jest (oryginał się zacinał w trzydziestejktórejś minucie na różnym sprzęcie stąd cała robota)? Szczęka mi opadła jak wolno to idzie (4-rdzeniowy i7), chyba pierwszy raz tak wolno, dosłownie sekunda za sekundą - przerabia około 2 GB na godzinę konwersji VLC (przerobienie pliku 52 GB zajmie więc około doby, przez noc zrobił 20 GB). Patrzę w monitor procesów i widać, że tylko pół rdzenia jest konwersją zajęte, a pozostałe siedem połówek leży odłogiem, na cały procesor wychodzi 5-6% zajętości.

Pytanie:
Czy VLC (Win 10 x64) tak ma, że nie obsługuje pracy wielowątkowej procesorów?

Drugie pytanie: pomroczność mnie dopadła czym sprawdzić, które kodeki obsługuje sprzętowo moja karta graficzna - przy kolejnej konwersji spróbuję zaprząc do pracy GPU zamiast CPU.