[WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Pytania do użytkowników Thunderbirda
From: Maniak <xyz@abc.com>
Date: Thu, 2 Apr 2020 08:40:33 +0200
Używam klienta poczty Thunderbird 68.6.0 (32 bity) pod Windows 10.
Ostatnio działa coraz wolniej  i myślę, że jest to spowodowane zbyt dużą ilością trzymanej poczty. Nie cała ta poczta jest mi potrzebna w każdym  momencie, ale nie jest to korespondencja, którą mogą wyrzucić.
W TB jest podzielona na podfoldery.
Pytania:
1) gdzie w Windows 10 TB przechowuje pocztę i skopiowane do moich podfolderów newsy? 2) czy jest możliwe przeniesienie części podfolderów z pocztą i newsami poza miejscem przechowywania i używania przez TB     ale tak, by w razie potrzeby np. zacytowania czy udzielenia późniejszej odpowiedzi z tym wrócić tak by było dostępne z TB?

Zastosowanie takiego przeniesienia poza TB mogłoby także być formą backupu i w związku z tym mam także pytanie gdzie TB
przechowuje książkę adresową?

I jeszcze jedna sprawa. Gdy piszę e-mila lub news robią mi się podwójne odstępy między wierszami, więc żeby tego uniknąć każdy e-mail lub news piszę wpierw w notatniku i przekopiowuję do formularza w TB. Jak to zmienić żeby od razu w TB pisać
z normalnym, pojedynczym odstępem między wierszami?

Bardzo proszę o pomoc i pozdrawiam