Re: [WINNT] Dysk z Windows XP, dobra kieszeń na dysk

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Dysk z Windows XP, dobra kieszeń na dysk
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Fri, 13 Mar 2020 17:12:23 +0100
Z obudów 3,5'' to na dziś w Polsce (czyli na miejscu bez kosztów wysyłki)
polecam Fantec 6G lub 10G.
www.amazon.de/DB-ALU31-Festplattengehäuse-Festplatte-SUPERSPEED-Anschluss/dp/B078K4SCLM/
www.amazon.de/DB-ALU3e-6G-Festplattengehäuse-Festplatte-unterstützt-Festplatten/dp/B00N3CWJ2E/
Z tym że Fantec robi spin-off dysku, ale chyba jednak nie pełen sleep, bo obudowa pozostaje ciepła (przynajmniej przy mojej konfiguracji) - myślałem o podłączeniu dodatkowego HDD zewnętrznego na stałe do NAS zwracając uwagę na oszczędzanie energii (jeżeli np. jest to dysk z filmami, to nie ma potrzeby stale grzać szafy).
Ale ma rewelacyjną relację jakości do ceny (poluj na egzemplarz powystawowy,
jest taki sprzedawca na aledrogo).
Z obudów zewnętrznych na 2,5'' szukałbym na chipsecie ASM1153E (ASMedia).
Pomiędzy konkretnymi obudowami są opisane niuanse, jak np. wchodzenie w tryb
spin-off czy usypiania.
Markowa, a niedroga:
www.amazon.de/Festplattengehäuse-Festplatte-unterstützt-Festplatten-SUPERSPEED/dp/B00FFE0GPA/
Od Chińczyka najlepsza mi się trafiła ta - UASP, wygodne w użyciu gniazdo USB C:
www.ebay.pl/itm/1pc-2-5-USB-3-1-Type-C-to-SATA-3-0-HDD-Case-Tool-Free-UASP-Hard-Drive-Enclosure/302416380983
Z "przejściówek" to taśmę Sata-eSata ;-)
Połączenie bezpośrednio przez Sata (bez USB) jest najlepsze, bo omija elektronikę przejściówek, ale trzeba mieć gdzie to eSata/Sata wetknąć no i mieć jak pociągnąć zasilanie zewnętrznego HDD.

-----
Którą konkretnie dziś kieszeń polecasz?
Coś trwałego, stabilnego, a nie badziew co po miesiącu do śmieci się nada.