[WINNT] Udostępnianie netu - walka trwa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Udostępnianie netu - walka trwa
From: artiun <artiun@spam.wp.pl>
Date: Mon, 10 Feb 2020 21:02:27 +0100

Dałem sobie radę z systemami. Jest stary XP, na nowo instalowany win 7 pro.
Udostępnianie na xp działa.

Teraz o co chodzi:

Strona XP.
Jest modem areo2, udostępnia karcie sieciowej net. Router wpięty kablem. Po udostępnieniu zmienia mi adres na 192.168.0.1. Ok. Z tym, że ten adres jest na routerze. Ale ok. Robię to przy wypiętym routerze. Po zmianie z poziomu xp zmieniam adres na 192.168.0.100, podpinam router (dhcp na routerze włączone od 10 do 50 - końcówka). Jakiekolwiek urządzenie podpięte działa poprawnie, dostają adresy z puli 192.168.0.10..192.168.0.50). Jest net na komórce.

Strona win 7:
Ta sama procedura. Adres zmienia się na 192.168.0.137. Robię to samo co wyżej. Efekt w postaci "sieć niezidentyfikowana", zmiana z publicznej na domową niemożliwa. Chcę by router pozostał na 192.168.0.1. Tak by to działało tak samo - niezależnie od uruchamianego systemu.

Ciekawe jest to, że komórka widzi kompa, komp komórkę. Udostępnienie jest wykazywane. Na komórce brak netu. Resetowałem, włączałem i wyłączałem zaporę. NIC. Z komórki mogę sterować kompem, połączenie ftp między nimi działa. Dlaczego nie chce udostępnić net'a karcie sieciowej. Stery ostatnie dla 7 ściągnąłem dla karty LAN.

Może trochę długo. Szukałem. Nie mogę w tym układzie zrobić dynamicznych adresów.

Jest tak:

aero2->modem->komp(udostępnianie)->karta lan->router(musi mieć ten adres)->rozdział po wifi po 192.168.0.x (tu 10..50) i stałe, z góry podane.

Może to ważne - modem sagem - livebox (szukałem jak mu zmienić adres, udało się). Choć po resecie wraca do ustawień fabrycznych. Może go przestawić?

  • [WINNT] Udostępnianie netu - walka trwa, artiun <=