Re: [WINNT] [ot] dysk zewn. usb = 4 TB dla windows xp, a co z win xp

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [ot] dysk zewn. usb = 4 TB dla windows xp, a co z win xp 64bit?
From: "jedrek" <wonzespamem@w.on>
Date: Sat, 8 Feb 2020 14:56:24 +0100
Czy są jakieś przeciwskazania aby na XP 64bit podpinąć na SATA dyski twarde o pojemności powyżej granicy 2TB? 2,199,023,255,552 Bajtów Oczywiście ustawione zewnętrznym programem jak GPT. Dysk jako kolejny napęd-magazyn. Jest ryzyko, że coś logicznie zostanie uszkodzone powyżej bariery 2TB na dysku? W założeniach jak wyczytałem XP 64bit widzi bez problemu dyski > 2TB jako magazyny danych, ale systemu z niego nie odpalimy ponoć. Z tego co widzę sama płyta główna musi sprzętowo wspierać dyski większe niż 2TB, bo inaczej po przekroczeniu bariery 2TB zaczynał pisać od nowa po tym co już zapisał, czyli kasował dane. Raz się tak naciąłem. Mimo, że jako pusty dysk pięknie system widział te marketingowe 3TB i wszystko było ok do czasu przekroczenia bariery na płycie, która była stworzona w latach gdy dysków powyżej bariery 2TB nie było jeszcze w sprzedaży.