Re: [WINNT] Jak działać z Secure Boot?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak działać z Secure Boot?
From: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_wstaw_nick_@greysector.net>
Date: Mon, 27 Jan 2020 10:11:38 +0000 (UTC)
Date: Sun, 26 Jan 2020 15:47:48, Group: pl.comp.os.linux
Msg-ID: <5e2da695$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
From: Borneq:
> Wysyłam na dwie grupy, ponieważ dotyczy to zarówno Windows jak i Linuxa.
> Mam ideapad Lenovo 330 z Windows 10, dosinstalowałem Minta Tricię. Ma
> ustawiony secure boot, którego bym nie wyłączał, bo jest bardzo przydatny.
> Teraz jednak chcę zainstalować pod Linuxem VirtualBox, instalator
> rozpoznaje secure Boot i wybieram hasło, o które mam być pytany przy
> bootowaniu,
> najpierw jest:
> https://i.imgur.com/kSX3nl9.jpg
> potem przy bootowaniu
> https://i.imgur.com/MP4XO41.jpg i https://i.imgur.com/gIjmUuD.jpg

> [...]

A Windows się uruchamia? Niestety, z Mintem nie pomogę, bo używam
Fedory, która ma swój kawałek kodu (shim) podpisany certyfikatem
Microsoftu i po prostu działa.

Jeśli jesteś w stanie odpalić jakiegoś Linuksa, to pokaż wynik
polecenia:

efibootmgr -v

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora   https://getfedora.org  |  RPM Fusion  http://rpmfusion.org
There should be a science of discontent. People need hard times and