Re: [WINNT] Automatyczne logowanie do serwera a wirusy.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Automatyczne logowanie do serwera a wirusy.
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 21 Jan 2020 20:17:10 +0100
Myślisz o opcji po stronie serwera, czy po stronie klienta?
OIDP faktycznie jest opcja ukrycia zasobu (shared folder) w opcjach w NAS - wg opisu (jeszcze nie stosowałem) zasób się nie pokazuje, lecz jest do niego dostęp po wpisaniu nazwy (ścieżki).
No ale te nazwy gdzieś są zapamiętywane np. w historii lub w ulubionych.
Np. bez zapamiętania w ulubionych to zwykle miewam jakiś kłopot z szybkim połączeniem (szczególnie od czasu rezygnacji przez MS z SMB 1.0 w Win 10).
Czasem są drobne różnice w implementacjach.
Np. w praktycznie tak samo skonfigurowanych QNAP i Synology, spod Win 10 to QNAP raz zapyta i hasło i wystarcza mu na wieki, natomiast Synek co jakiś czas przy wchodzeniu na zasób z klienta (Win 10) żąda podania loginu i hasła (co ciekawe dwa razy po kolei, nie rozgryzłem dlaczego).
No ale nawet jeśli są zapamiętane, to trzeba kliknąć  - czy wirus umie "klikać"?

-----
Zaskocz ransomware.
Ustaw jeden zasób tylko do odczytu i bez hasła dla wygody.
Ustaw drugi zasób, UKRYTY, wskazujący na to samo, rw, pod inną nazwą.
Jesli NAS pracuje na sambie, zasoby ukrywa się odpowiednią opcją w smb.conf.