Re: [WINNT] Folder na hasło

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Folder na hasło
From: Netx <nospam@gazeta.pl>
Date: Thu, 19 Dec 2019 00:31:30 +0100
W dniu 16.12.2019 o 14:19, Dominik Ałaszewski pisze:

> Do takich spraw idealnie się sprawdzi menedżer haseł, np. Keepass.

Zainstalowałem ten program (Keepass) i zaimportowałem z FireFoxa hasła -
wyszło ich około 350 (część się powtarza). Program wydaje się porządny i
wpisuje hasła nie tylko do Firefoxa ale i np. do Truecrypta co też na
plus, podobnie jak zabezpieczenie przed keyloggerami.

Jednak mam jeden kłopot pod Windows 10: program KeePass wyszukuje hasła
("Auto Type") porównując wpisy w swojej bazie z tytułem okna
przeglądarki a nie z aktualnym w przeglądarce URLem. Co za tym idzie jak
ktoś pod dowolnym adresem URL spreparuje stronę z tytułem jak np. w
logowaniu do Amazon Alexy - to KeePass zaproponuje login/hasło z Amazon
Alexa i jest ryzyko że ktoś przejmie te hasło. Przed automatycznym
wpisywainem logina/hasła włączyłem wyświetlanie znalezionych w
bazie KeePass pozycji, co pozwala mi na upewnienie się czy URL się
zgadza, ale wolałbym coś automatycznego i komputerowego niż weryfikację
URL "przez siebie" za każdym razem.

Pytanie jak (i czy w ogóle) robicie aby KeePass sprawdzał aktualny URL w
przeglądarce bo znalazłem co najmniej 2 wtyczki i nie wiem która jest
bardziej koszerna (bezpieczna/zaufana)? Haseł do banku na pewno w tym
nie będę przechowywał ale i tak idea wtyczek związanych z przetwarzaniem
haseł trochę mnie niepokoi (nie wiem na ile można ufać że hasła nie
wyjdą z mojego komputera do hakera przy udziale wtyczek).
WebAutoType
URL in Title Bar
?