Re: [WINNT] Jaki crapware pod Win10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jaki crapware pod Win10?
From: User <User@User.com>
Date: Sun, 1 Dec 2019 14:34:54 +0100
User <User@User.com> napisał(a):
Moja koleżanka ma zamiar kupić w najbliższym czasie nowego laptopa z Win 10 Home. Chciałaby oczyścić go od razu ze zbędnego oprogramowania dołączanego przez producenta. Kiedyś, a czasach Windows 7, popularny był program SlimComputer, jednak próba (u mnie) zainstalowania go w wersji 1.3.30422.65320 pod Windows 10 kończy się na komunikacie:
"Nie można odnaleźć określonego pliku" (nie wiadomo jakiego).
Czy istnieje wersja tego programu dla Windows 10 (Google nie pomogło)
lub co innego można zainstalować w celu usunięcia zbędnego oprogramowania? Instalowanie przez nią systemu od razu na nowo z .iso ściągniętego z internetu odpada.
Proszę o pomoc
User

Można po prostu odinstalować te programy normalnie przez "Aplikacje i funkcje". Dodatkowo przejrzeć autstart za pomocą Autoruns.

Wiem o tym, ale program SlimComputer ułatwiał zadanie wyboru które programy usunąć: "Bezpłatne, angielskojęzyczne narzędzie SlimComputer bada oprogramowanie zainstalowane w systemie, podając producenta i zastosowanie poszczególnych aplikacji. Ponadto SlimComputer ocenia, czy należą one do nieodzownych, opcjonalnych czy potencjalnie niepożądanych elementów."

Oczywiście decyzja należy do użytkownika:
"Informacje te należy jednak traktować tylko jako propozycje. Narzędzie nie usuwa samo z siebie żadnych elementów z systemu. Musisz samodzielnie zadecydować, które z nich usunąć."

Moja pomoc z konieczności będzie tylko telefoniczna, więc chcę to uprościć.

Może istnieje taki program pod Windows 10 Home?

Pozdrawiam
User