Re: [WINNT] W10 sprawdzanie podpisów siadło

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] W10 sprawdzanie podpisów siadło
From: Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid>
Date: Tue, 26 Nov 2019 07:10:36 +0000 (UTC)
Dnia 25.11.2019 pueblo <nomail@nomail.pl> napisał/a:

> No, a patrzyłeś w podgląd zdarzeń? Może coś cię naprowadzi.

A owszem, na przykład taki błąd:

Serwer Microsoft.WindowsCalculator_10.1908.0.0_x64__8wekyb3d8bbwe!App
nie zarejestrował się w modelu DCOM w wymaganym czasie
(identyfikator 10010).

Albo:

Sterownik wykrył błąd wewnętrzny sterownika na \Device\VBoxNetLwf.

Czyli to, co i tak już wiem (nie działają zewnętrzne sterowniki
oraz kalkulator). Znalazłem jeszcze:

Zgodnie z ustawieniami uprawnienia właściwe dla aplikacji nie jest
udzielane uprawnienie Lokalny Uruchom do aplikacji serwera COM
z identyfikatorem klasy CLSID
Windows.SecurityCenter.SecurityAppBroker
 i identyfikatorem aplikacji APPID
Niedostępny
 użytkownikowi ZARZĄDZANIE NT\SYSTEM o identyfikatorze zabezpieczeń
SID (S-1-5-18) z adresu LocalHost (użycie LRPC) działającemu
w kontenerze aplikacji o identyfikatorze SID Niedostępny (Niedostępny).
To uprawnienie zabezpieczeń można modyfikować przy użyciu narzędzia
administracyjnego Usługi składowe.
Identyfikator: 10016

Googlownica twierdzi, że TTTM:
https://support.microsoft.com/en-us/help/4022522/dcom-event-id-10016-is-logged-in-windows
"These events can be safely ignored because they do not adversely affect
functionality and are by design" (kongratulejszyn dla speców w MS,
żeby w czasie normalnej pracy srać błędami do dziennika).

W dzienniku aplikacji mam:

Zainicjowanie bazy danych wykazu przez Usługi kryptograficzne nie
powiodło się. Błąd ESENT: -1805

Zgodnie z:
https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/13827.windows-server-2008-event-id-257-system-catalog-database-integrity.aspx
przeprowadziłem weryfikację i sprawdzanie bazy esentutl.
Integrity check OK, na wszelki dałem też naprawę, bez efektu.
Na usuwanie folderu bazy nie odważyłem się :-)

Oczywiście nie pomogło- przy instalacji sterownika drukarki
dalej "Katastrofalny błąd".

> Czasami jest tak, szybciej i mniejszym wysiłkiem wyjdzie reinstal. Tym
> bardziej jak tam za dużo nie jest poinstalowane.

Ja już mam wszystkie niezbędne dane w jednym folderze, a chyba
uczynię krok dalej i przejdę na pracę z folderem sieciowym
i plikami dostępnymi offline. Wtedy może być i cotygodniowa,
higieniczna reinstalacja Windows :-)

"W życiu piękne są tylko chwile…" (Ryszard Riedel)
Pisząc na priv zmień domenę na gmail.