Re: [WINNT] Preinstalowany Win 7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Preinstalowany Win 7
From: "B.G" <oprawdziwyzapytaj@wp.com.eu>
Date: Thu, 22 Aug 2019 23:13:52 +0200
W dniu 2019-08-22 o 21:55, Grzegorz Niemirowski pisze:
ydziO <ydzio(a)hot.com> napisał(a):
No właśnie. Tym bardziej, że na stronach MS pobiera się ISO by zrobić na
jakimkolwiek nośniku USB.

Tylko że wtedy nawet naklejki nie masz. Nie wiem jak wtedy ma być sprawdzana legalność bo fizycznie nic nie ma.

Ale Grzegorzu, przecież nie jest tak, że system zainstalowany z instalki pobranej z serwera Microsoft, sam się zaktywuje. Bez klucza ani rusz.
Bez klucza - nie będzie aktywacji; zostanie system w wersji "próbnej".
Osobiście, chyba nie stawiałem Win7 z ISO pobranego wprost z Microsoft; dokładnie nie pamiętam.
Ale jakoś nie wyobrażam sobie, aby było to ISO "samo-aktywujące" się.
Owszem - co prawda trzeba podać na stronie Microsoftu key systemu aby ściągnąć ISO - ale nie będzie się chyba taka instalacja aktywowała, bez podania klucza w procesie instalacji.

Oczywiście nie rozważam tu sytuacji, kiedy klucz jest zaszyty w BIOS maszyny. To dotyczy raczej już maszyn z Win8 i Win10. Komputery dużych producentów z fabrycznym Win8 i Win10, mają zwykle naklejki z oknami bez numerów. [takie kwadratowe] np: https://1.allegroimg.com/s400/03511e/d49aa6a34611bdfe2b200acc3ff1/072f-Naklejka-Windows10-Pro-Metal-Edition-16x23mm
Tam klucz systemu jest zaszyty w BIOS.
Dla Win7 - raczej zawsze musi być klasyczna naklejka z numerem. [może są inne przypadki - ale nie znam]

--
B.G