Re: [WINNT] Ubuntu w Win7

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Ubuntu w Win7
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Wed, 17 Jul 2019 05:17:27 +0200
Dnia Wed, 17 Jul 2019 03:10:00 +0200, Kamil napisał(a):

> Gdzie i jak szukać ukrytego Linuksa i Grubba? Moim karygodnym błędem było
> usunięcie zastrzeżonej partycji. Uwierzyłem w bzdury wyczytane w sieci.

Linuksy się nie ukrywają :) Jeśli zobaczysz partycję ext4 z
charakterystycznym układem głównych katalogów to będzie jakiś linuks.
Problem taki że IMO narzędzia windowsowe nie pokazują takich partycji
ani ich zawartości. No więc należy użyć innych narzędzi, najlepiej
linuksowych :) Ja praktycznie do wszystkiego używam gparted. Wypal sobie
CD z jakimś Hirensem na takie okazje.
A ewentualnym grubem w MBR się nie przejmuj. Jak zainstalujesz jakąś
windę to ona przerobi ten sektor po swojemu i skasuje gruba.
--
Jacek
I hate haters.