[WINNT] jak naprawić plik systemowy

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] jak naprawić plik systemowy
From: kmark <markotar@o2.pl>
Date: Thu, 2 May 2019 16:43:24 +0200
Witam,
Windows 7 HP SP1 32bit

Narzędzie sfc /scannow wykryło, że odnalazło uszkodzone pliki, ale nie może ich naprawić.
Po szczegóły odsyła do pliku CBS.log
W pliku tym, w kilku miejscach zawarta była informacja o niemożności naprawy pliku rdpcorets.dll
(Cannot repair member file [l:26{13}]"rdpcorets.dll").
Na początek skorzystałem z funkcji przywracania systemu.Przywróciłem system z najstarszego punktu przywracania, ale to nie pomogło. Potem użyłem płytki: Dysk naprawy systemu Windows 7.Niestety, to również nie pomogło.
W necie znalazłem następującą poradę:
1-Znaleźć taki plik na innym komputerze, na którym jest zainstalowany identyczny system. Następnie ręcznie zastąpić uszkodzony plik systemowy jego prawidłową kopią, a jeżeli to nie pomoże, to:
2-Zainstalować ponownie Windows

Nie mam takiej zdolności, aby przekonać kogoś do pozwolenia mi na "grzebanie" w plikach systemowych jego komputera.
Pozostaje mi więc reinstalka.

Moje pytanie:
Czy rzeczywiście jedynym wyjściem jest ponowne zainstalowanie systemu?
Pytam dlatego, że w necie znalazłem kilka innych porad, które polecają pobranie i uruchomienie specjalistycznych programów naprawczych (na przykład WinThruster, RocketPC_2019,lub SFCFix). Wiem, że skorzystanie z takich porad może doprowadzić system do katastrofy, dlatego jestem ostrożny i pytam Was o opinię.

Pozdrawiam
mk