Re: [WINNT] VB a Win 98

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] VB a Win 98
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Fri, 29 Mar 2019 12:48:16 +0100
W dniu 2019-03-29 o 07:23, mirekc pisze:
W dniu 28.03.2019 o 19:29, Trybun pisze:
Chyba mam taki właśnie procesor. Jak na razie z gorszym i lepszym
skutkiem na VB instaluje wszystko co mu się zaoferuje, wyjątkiem jest
tylko Win 98.  Może znasz się na tyle żeby ocenić czy ten mój procesor
ma "sprzętową" obsługę wirtualizacji bo dla mnie ta specyfikacja nie
jest jasna:
 https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products/42807/intel-pentium-processor-e6600-2m-cache-3-06-ghz-1066-fsb.html

Coś tam jest. Nie jestem pewien, czy to wystarczy dla VB. Sprawdź jeszcze, czy masz włączone w BIOSie. Opis jest np. tutaj: https://www.bleepingcomputer.com/tutorials/how-to-enable-cpu-virtualization-in-your-computer-bios/

Jest włączona

Klucz do 98ki mam.

Chodziło mi o klucz do VMware Server. Był darmowy, ale wymagał rejestracji. Tylko że strona na której można go było zarejestrować od dawna nie działa.

Tak czy owak zawieszał się, przynajmniej u mnie.

Spróbuj zweryfikować swoje nawyki konfiguracyjne z tym tutaj:
https://mirekcpl.blogspot.com/2015/08/windows-98-w-powszechnej-opinii-uchodzi.html
https://mirekcpl.blogspot.com/2015/08/jak-z-windows-98-zrobic-system.html
https://mirekcpl.blogspot.com/2015/08/3.html
i jeszcze to:
https://mirekcpl.blogspot.com/2015/08/eksploatacja-windows-98.html
a także:
https://mirekcpl.blogspot.com/2015/08/kernelex-przeskakujemy-epoke.html
Może to są sprawy dla Ciebie oczywiste, ale a nuż jakaś „zagwozdka” się trafi. W każdym razie kiedy jeszcze pracowałem na Win98, to miesiącami nie oglądałem żadnych „niebieskich ekranów”, a jak już się coś zawiesiło, to zwykle wiedziałem co to było i najczęściej była winna aplikacja lub mój błąd (np. wyczerpanie zasobów pamięci), a nie system.

Oczywiste i nieoczywiste. Np nie miałem świadomości że w trakcie instalacji 98ki istnieje możliwość dzielenia dysku na partycje.. Dysk dzieliłem dopiero po instalacji i za pomocą zewnętrznych programów.

Co do "niebieskich ekranów" to nie było to u mnie jakimś specjalnym problemem, tak właściwie to nawet sobie nie przypominam takiego zdarzenia. Natomiast zmorą było  zawieszanie się systemu, w sumie nie sposób powiązać tych zawieszeń z czymś konkretnym - raz się zawieszał przy odtwarzaniu audio z płyty CD innym razem przy korzystaniu z edytora tekstu.