Re: [WINNT] Jaki darmowy, niekoniecznie lekki antywirus?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jaki darmowy, niekoniecznie lekki antywirus?
From: ń <ku@ta.sie>
Date: Fri, 1 Mar 2019 12:30:40 +0100
No niestety nie legenda.
Złapałem ze dwa razy, nawet jeśli to na kilkanaście lat, to skutki jednego (pochlastane pliki graficzne jpg i gif) widzę do dziś, a wirus wziął mnie z zaskoczenia bo siedział w instalce (IrfanView) pobranej z mirrora Tucowsa w Szczecinie (sprawdziłem po logach). Drugi "na własną prośbę" przy pobieraniu instalki z grey-netu, antywir zaalarmował wyciem i błyskaniem ale o ułamek sekundy za późno, systemu (lata temu - 98se?w2k? xp sp0?) nie udało się reanimować bez kompletnej reinstalacji. Kolega informatyk biegły w te klocki załapał kompletnie nieuleczalnego wira w Egipcie po zwykłym włożeniu pendrajwa usb w komp (wcześniej puścił filmy/zdjęcia na miejscowym smart tv), systemu nie udało się reanimować.

-----
Z mojego doświadczenia: tak, to legenda.