Re: [WINNT] Jak kupić legalny Windows 10 ?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Jak kupić legalny Windows 10 ?
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Mon, 11 Feb 2019 10:33:20 +0100

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:q3p0iq$pfi$1@node2.news.atman.pl...
Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> napisał(a):
Znalazłem
https://www.oplacalny-software.pl/windows-10/
wygląda że licencje w porządku

Nawet nie podają czy to OEM czy BOX. Cena o oraz lektura https://www.oplacalny-software.pl/blog/gwarancja-legalnego-oprogramowania/ wskazują, że to typowa odsprzedaż OEMów. Tak jak piszą, zgodnie z wyrokiem TSUE, jest ona legalna. Natomiast nie zmienia niczego w sprawie przywiązania tych OEMów do sprzętu. Używanie więc takiego Windowsa nie będzie zgodne z licencją.

Mam takie złośliwe, ale czyste w intencji pytanie:
Kupuję coś.
Licencja na to określa, że użytkownik musi przynajmniej 3 razy dziennie, drapać się przez 5 sekund po lewym półdupku. Odsprzedaję tę rzecz, kolejny użytkownik absolutnie nie będzie się po tyłku drapać, ale używa jak najbardziej.
Pytanie 1. Czy używa tej rzeczy zgodnie z licencją?
Pytanie 2. Czy używa tej rzeczy legalnie?
Dla mnie #1 może jedynie implikować, że "Ja jako producent oznajmiam, że skoro nie trzymasz się licencji, to rób co chcesz, ale nie przychodź, 'jak trwoga to do Boga', wszystko, co się stanie wskutek twojego używania, będzie tylko twoim problemem" - takie jest moje osobiste spojrzenie.

--
Łapy, łapy, cztery łapy,
A na łapach pies kudłaty.