Re: [WINNT] UEFI, GPT i migracja HDD/SSD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] UEFI, GPT i migracja HDD/SSD
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Sun, 13 Jan 2019 16:34:51 +0100
On Sun, 13 Jan 2019 13:12:28 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> Już to wszystko kiedyś wiedziałem i zdążyłem zapomnieć :) Rzadko uzywana
> wiedza wietrzeje. Ale nasuwa mi się jedno pytanie i jedno spostrzeżenie:
> a. Skąd się biorą wartości tych 4 bajtów sygnatury?

Gdybyś przeczytał pierwszy artykuł jaki zalinkowałem to byś już o to nie
pytał.

> b. Żeby uniknąć problemów z przenoszeniem systemu na inny dysk,
> wystarczy skopiować go poleceniem dd począwszy od 1 bajta. Wtedy
> otrzymamy dysk-kopię o tej samej sygnaturze (a nawet takiej samej
> tablicy partycji) więc nie ma prawa być problemów z boot-em.

Dokładnie tak jest. Jednakże warunkiem poprawności tej procedury jest
odpalenie kompa po sklonowaniu TYLKO z nowym dyskiem. W przeciwnym wypadku
następi kolizja sygnatur i skończy się to blue screenem. I od tego zacząłem
w pierwszym moim poście w tym wątku, co wywołało lawinę Twoich zaczepek i
kpin.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka