Re: [WINNT] Sieć domowa

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Sieć domowa
From: Trybun <cheilmx@jachu.ru>
Date: Mon, 7 Jan 2019 12:25:02 +0100
W dniu 2019-01-07 o 00:14, Grzegorz Niemirowski pisze:
Trybun <cheilmx@jachu.ru> napisał(a):
Jeżeli celem jest morze to dla mnie nie ma znaczenia czy spływamy Odrą czy Wisłą.

A może powinno? Używasz komputerów na dyle długo, że powinieneś wiedzieć, że nie ma magicznych kreatorów. Szczególnie jeśli chodzi o skonfigurowanie kilku komputerów.

Na początek wystarczyłoby połączenie dwu maszyn. Gdyby się okazało że jednak można aktualizować poprawkami pobranymi na jeden komputer to można by pomyśleć o rozszerzeniu sieci na inne komputery. Ależ jak najbardziej są takie kreatory! Konfiguracje sieci pod choćby pod XP można robić z zamkniętymi oczami. W telefonach, tabletach jest równie łatwo. Podejrzewam że i w 10ce nie było to jakimś wyzwaniem dopóki nie została taka możliwość zepsuta którąś aktualizacją.

To jest dla mnie takie błądzenie w mgle, a więc nie mogę podać szczegółów.

Nie wiem jak u innych, ale u mnie szklana kula popsuta. Obojętnie czy błądzenie czy nie, napisanie kilku zdań w co kliknąłeś i zrobienie paru screenów nie powinno być problemem. Nie napisałeś też nic o warstwie fizycznej. Jakie karty Wifi, jaki router. Co właściwie chcesz z czym połączyć i jak, pomijając na razie w ogóle Windows?

No, standardowo - wybieram "dodaj sieć bezprzewodową" - nadaję nazwę, zostawiam na automatyczne pobieranie DHCP  i na tym koniec - komunikat systemu - "sieć została dodana". Co tu jeszcze można zrobić?

Tak na dobrą sprawę to chyba nawet system nie widzi tej mojej nowej sieci, bo nigdy nie pokazała się na pasku zadań. Jak stworzyć taką sieć aby była widoczna. Wszystko to co ma cokolwiek wspólnego z internetem konfiguruje się automatycznie. Np połączenie telefonu z komputerem to minuta i kilka kliknięć aby utworzyć połączenie po wifi. TV to samo. A komputer z komputerem jak z kamienia.

Więc zacznijmy od samej sieci a zostawmy na razie przesyłanie plików. Z tego co pisałeś wynika, że chcesz połączyć ze sobą trzy komputery za pomocą WiFi. Rozumiem, że będzie wykorzystany access point z routerem? Czy ma on skonfigurowaną sieć WiFi? Czy wszystkie komputery ją widzą? Czy się z nią łączą? Czy dostają adres IP? Jaka jest siła sygnału widziana przez każdy z komputerów? Czy komputery mogą pingać router? Czy mogą pingać siebie nawzajem? Czy router udostępnia Internet? Czy jest na tych komputerach dostęp do Internetu? A może nie ma żadnego routera i chcesz zrobć sieć ad-hoc? Wątek rośnie na nie mamy podstawowych informacji.

Na początek wystarczy mi połączenie z jednym komputerem. Tak z routerem. Router ma skonfigurowaną sieć WiFi i wszystkie komputery ją widzą, i przez nią się łączą z internetem Jest to sieć poprzez którą łączę się z internetem (router ma gniazdo usb w którym siedzi modem LTE). Poza (wrodzonymi)mizernymi transferami nie ma problemu z netem na żadnym z komputerów.  Co do IP to nie mam pojęcia, także o pingowaniu routera z komputerów. W menu routera widać wszystkie podłączone komputery. - Są to nazwy oznaczenia BIOSów na poszczególnych maszynach. Komputery stacjonarne mają zewnętrzne karty WiFi - laptopy wbudowane.