Re: [WINNT] Czym testować dysk?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Czym testować dysk?
From: "Bartosz" <bar@tosz.com>
Date: Sun, 30 Dec 2018 10:38:19 +0100
Użytkownik "HF5BS" <hf5bs@t.pl> napisał w wiadomości
news:q094e9$7u0$1@node2.news.atman.pl...
Użytkownik "Bartosz" <bar@tosz.com> napisał w wiadomości
news:5c27db32$0$495$65785112@news.neostrada.pl...

Victoria, znajdziesz w necie.
Np. pakiet Hiren's Boot CD, tam w Mini-XP jest zaszyta Victoria.
Czymś jeszcze gdybym sobie z tym nie radził?

 (diagnoza typu: dysk do wymiany, dysk można uratować robiąc to i to, dysk w
porządku itp).
SMART nie implikuje stanu dysku. Nie zliczę, ile juz razy miałem w rękach dysk,
ze SMART
wyglądającym dobrzze, a dysk nie nadawał się do użytku. A SMART cały zły, a
dysk w stanie
wzgl.ędnie całkiem niezłym i chodził parę lat.
Zaskoczyleś mnie. Wiele razy czytałem, również na tej grupie, rady skorzystania
ze SMART gdy z dyskiem coś jest nie tak.
Więc czym darmowym przetestować dysk żeby niedoświadczony użytkownik otrzymał
jednoznaczną odpowiedź?

Poza tym, jeżeli dysk jest do wymiany, to jak uratować z niego to co się
jeszcze da, czyli jak
zrobić najprościej obraz?  Czy miejsce na taki obraz musi być wielkości tego co
się ratuje,
POSEKTOROWO (!!!) cały dysk, bądź partycję. Posektorowo, bo w razie wystąpienia
jakichś błędów
niemal pewne jest, że metadane nie będą zgodne z rzeczywistością i
inteligentnym kopiowaniem można
pożegnać dane.
Czym darmowym to najprościej zrobić, znowu przez niedoświadczonego użytkownika?

czy można to jakoś podczas ratowania spakować, a potam na nowym dysku
rozpakować?
Można, obraz dysku jest plikiem, który można obrabiać, jak plik.
To znaczy, że można go potem spakować. Ale na moment zapisywania trzeba
mieć miejsce wielkości tego ratowanego, czy tak? I jeszcze miejsce na plik
po spakowaniu.
Czy można to pakowanie robić "w trakcie" gdy nie ma się takiej ilości miejsca?
Chyba to normalne,  że nie każdy trzyma podwójną ilość miejsca na wszelki
wypadek.

Tyle na razie, podpowiedziałbym więcej
Bardzo proszę - gdy odpoczniesz.

Thnx.