Re: [WINNT] DX11 vs DX12 czy warto?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] DX11 vs DX12 czy warto?
From: "Roger(OS)" <szukajcie@znajdziecie.hell>
Date: Wed, 26 Dec 2018 13:51:25 +0100
Dnia Wed, 26 Dec 2018 03:04:13 +0100, B.G napisał(a):

> Oczywiście, że nie jestem normalny. Dlaczego? np. dlatego, że Windowsy
> (teraz już tylko win10) które są pod moją opieką, nie muszą być nigdy
> formatowane - użytkownicy jakimś cudem ich nie psują. Zapewne jest to z
> mojej strony jakaś  nieczysta magia.
> (a przecież pradawna nauka mówi: "...Windows... trzeba co pół roku
> formatować, bo jak nie to kury nie niosą się dobrze...")
> Po drugie - nie lubię MacOS (wiem - bluźnierstwo) i muszę z tym żyć.
> Po trzecie - mam w domu więcej pingwinów niż okien.
> Jak widzisz.. kompletny ze mnie wykolejeniec ;)

Też mam sporo Linuxów, do tego mam też FreeBSD na NAS więc... Przechalamy
sie czy co?
Tylko co ma piernik do wiatraka pytam o coś zupełnie innego...
Z tym formatowaniem to tylko tak ironicznie wrzuciłem, bo dzieciaki
formatują co chwila system niepotrafiące go ogarnąć - od 20lat nigdy nie
formatowałem dysku w celu naprawy systemu ;-D

Nie spamuj proszę, napisz coś rzeczowego lub nic, bo to jest OT !

> Nie mam w zwyczaju szlajać się z dziećmi.. i nie lubię forum(ów) -
> jestem z trochę zamierzchłych czasów.
>
> Piszesz w temacie o DX11 i DX12...  a wątpliwości kierujesz w kierunku:
> Win10, telemetrii. Zalety "swojego" DX11 sprowadzasz do RAID0 i
> szybkości startu Win7.  No to o co chodzi? Czy o batalie Win7 vs Win10?
> - czy o batalie między DX11 a DX12?

Ogólnie, RAID0, porównanie systemów, czy coś poprawiono czy tylko dołorzono
wodotryski?
Jak jest z zarządzaniem pamięcią?
Jak jest w końcu z tym DX11 vs 12? Rzeczywiście lepiej sprawdza się w
grach, które i tak dobrze chodzą? Coś poprawi?
Córka nagrywa na Youtube i każdy wzrost wydajności to plusik. Zmiejszenie
obciążenia to plusik... Z tąd tez pytanie czy warto przesiąść się na W10?

> Chcesz wykorzystać możliwości nowego hardware-u graficznego - przez gry
> a nawet przez GUI Windows?
> Jeśli tak - to musisz używać OS który ten hardware odpowiednio
> "ogarnia"... to tyle...

Czy to W8 czy W7, wszyędzie wyłączam efekty okien, kolory, Aero itp -
system może wygląda topornie, ale wydajność idzie w górę, a niektóre PC są
mocno obciążane (np. renderowanie czy programy ze stajni Atmel'a itp)

> Piszesz o starcie Win7 w 8-12sek?  słabo...  Nie wiem jaki masz
> dokładnie sprzęt; ale na moim starym gracie (E8500) z SSD (bez RAID)
> Win10 startuje w 5-7sek...
> A kiedy wykorzystuje mechanizmu szybkiego startu.... (default-owo
> włączony w Win10) to system podnosi się w góra 3-4sek.

No raczej wątpię by w 3sek Ci się załadował cały system wraz z programami
na starcie, AV, NVidią, sterownikami/mikserami dźwięku itp?
Liczę te 8sek do pełnej dotowości systemu, bez mielenia dyskiem (gaśnie
dioda pracy HDD - czy li wszystko co miał to załadował)

> Jeszcze raz podpowiem.... masz Win7, więc możesz zainstalować tam Win10.
> Przetestuj i sam się przekonaj...  jeśli się tylko nie boisz, że Win10
> wyniesie Ci tajne dane do siedziby MS ;)

OK, może i tak zrobię, tylko pamiętam syf jaki pozostawiała po sobie w
systemie migracja z W8 do W8.1, a pozniej do W10 - jeśli tu ma być podobnie
to podziękuję i poczekam na poważne odpowiedzi.

Proszę przeczytaj temat i odposz mi rzeczowo na zadane w nim pytanie.
Poprzyj to jakimis zaufanymi testami, doświadczeniem, a nie wynikami ze
sposnorowanych gazet/portali.