Re: [WINNT] Gry a napęd DVD

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Gry a napęd DVD
From: "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid>
Date: Sun, 30 Dec 2018 13:33:05 +0100
Osoba podpisana jako Pawel 'Jarod' <PrawdziwyAdresJest@sygnaturka.xx>
w artykule <news:q0aef1.1lc.1@jarod.overmind> pisze:

On 2018-12-30 11:29, Trybun wrote:

Też już nie bardzo pamiętam proces "uzdatniania" pyt CD za pomocą
Clone CD. Pamiętam jednak że on odgrywał dużą rolę w uruchamianiu gier
które wymagały płyty w napędzie.
Coś mi się przypomniało ale nie jestem pewny czy dobrze. Wydaje mi się,
że Clone CD robił obrazy obrazy płyt z zabezpieczeniami i w pełni
zastępował DaemonTools + Y.A.S.U. oraz Alcohol (tylko ten wirtualny.
Butelki z piwem nie da się tak po prostu zastąpić ;-).

Jeśli się nie mylę, było jeszcze inaczej.

Clone CD mógł zrobić dobry obraz płyty z wiekszością zabezpieczeń, ale
trzeba było samemu zgadnąć, jak go skonfigurować, żeby te zabezpieczenia
skopiował.

DaemonTools wymagał YASU tylko w starszych wersjach, później można
było zamontować nawet obraz zrobiony przez Nero, a Daemon sam emulował
zabezpieczenia.

Alcohol z kolei potrafił zrobić jedno i drugie - robił obraz płyty
z zabezpieczeniami, a czego nie dawało się skopiować, to emulował po
zamontowaniu obrazu. Może jednak ktoś częściej korzystający lepiej pamięta,
jak było z automatyzacją działania i faktycznymi możliwościami Alcohola…

--
Andrzej P. Woźniak uszer@pochta.onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)