Re: [WINNT] Grabber VHS (analog) na USB

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Grabber VHS (analog) na USB
From: queequeg@trust.no1 (Queequeg)
Date: Thu, 22 Nov 2018 13:26:57 +0000 (UTC)
In pl.comp.pecet z <z@z.pl> wrote:

> Kodowanie kasety polega na wstawieniu jeszcze jednego impulsu poza
> poziowem wygaszania za imp. synchronizacji poziomej za lub przed burstem
> (tego dokładnie nie wiem).

Macrovision dodaje sygnał w trakcie wygaszania pionowego a nie poziomego.
Ten sygnał jest ignorowany przez TV, bo TV jest wtedy w trakcie wygaszania
pionowego, ale magnetowid próbuje nagrać ten sygnał i tu zaczyna się
problem, bo ten sygnał zawiera także fałszywe impulsy synchronizacji oraz
szum.

> Taki sygnał jest bez problemów pokazywany na TV, jednak duża większość
> magnatowidów nagrywających podczas przetwarzania sygnału przed
> zapisaniem go na taśmie natrafiając na ten impuls poprostu głupieje.

Po prostu magnetowidy zawierają układ automatycznej kontroli wzmocnienia
(ARW / AGC), który dostosowuje się do tego fałszywego sygnału i przez to
nieprawidłowo ustawia poziom wzmocnienia reszty sygnału.

Mają to opatentowane, więc polecam lekturę patentu:
https://patents.google.com/patent/US4631603A/en

> Niektóre jednak magnetowidy (ale bardzo żadko)

To "żadko" aż mnie zabolało (nie piję do Ciebie, wiem że to cytat z
forum).

Macrovision swego czasu robiło jakieś badania i wyszło im, że RZadko to
15% magnetowidów (czyli 85% ma układ AGC, a 15% nie ma).