Re: [WINNT] Pisanie w kolumnach w MS Word

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Pisanie w kolumnach w MS Word
From: "Alina" <bez@spamu.pl>
Date: Sun, 14 Oct 2018 15:59:26 +0200

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ppvfkc$73f$1@node2.news.atman.pl...
Alina <bez@spamu.pl> napisał(a):
Pytanie, a raczej odpowiedź, jest pewnie banalna,
ale naprawdę nie wiem. Jakaś czarna dziura w mózgu.
W MS Word 2007 chcę pisać w 3 kolumnach.
Utworzyłam kolumny przy pomocy Układ strony ->
Kolumny -> 3, ale nie potrafię przejść z kursorem
do kolejnych kolumn żeby w nich pisać.
Nie da się przejść przy pomocy klawisza Tab.
Mam nadzieję, że nie trzeba do tego tworzyć tabeli.
Proszę o pomoc i pozdrowiam
Alina

Kolumny działają podobnie jak strony, zaczynasz pisać w drugiej jak zapełnisz pierwszą. Możesz przejść od razu do drugiej strony wstawiając znak podziału strony. Z kolumnami jest tak samo, musisz wstawić podział kolumny (Układ strony -> Znaki podziału -> Kolumna).

Dzięki. Jest to bardziej skomplikowane niż myślałam.
Zastanawiam się, czy jednak utworzenie tabeli nie byłoby prostsze.
Chodzi mi o to żeby dla każdej sprawy wpisywać krótkie
informacje tekstowe (nie cyfry), ale w podziale na 3 kolumny.
Z tym, że te informacje, chociaż krótkie, mogą czasami być dłuższe
niż szerokość kolumny i chodziłoby o to żeby łamać linię i pisać
w następnej linii, ale w tej samej kolumnie. Ponadto mogłoby się
zdażyć, że po wpisaniu oewnej ilości informacji wskazana byłaby
zmiana szerokości którejś kolumny kosztem innej lub kosztem odstępu
między kolumnami.
Konkretnie mają to być wyrażenia w języku obcym w jednej kolumnie,
tłumaczenie na tej samej wysokości w drugiej kolumnie i informacja
o źródle danego wyrażnienia w trzeciej kolumnie.
Informacje dotyczące kolejnych wyrażeń powinny dać się oddzielić
jedną linią pustą, wspólną dla wszystkich kolumn.
Piszę o tym, bo być może ktoś coś takiego robił i ma jakiś wypróbowany
sposób.

Pozdrawiam
Alina