Re: [WINNT] Reinstalacja systemu a sterowniki.

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Reinstalacja systemu a sterowniki.
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Tue, 18 Sep 2018 12:07:38 +0200
Kamil <mospam@tlen.pl> napisał(a):
Modem to jest właśnie AP klient + router + switch (opcjonalnie) i często obecnie moduł W-Fi.

Tak się kolokwialnie mówi. Natomiast bardzej ściśle modem jest interfejsem zapewniającym dostęp do linii telefonicznej POTS, DSL, kablówki lub sieci bezprzewodowej 2G/3G/4G. Mieliśmy więc modemy POTS (dial-up) na RS-232 lub PCI, modemy DSL od Neostrady na USB, od kablówki z 1 gniazdkiem Ethernet (bez routera) czy modemy GSM na USB. Te modemy od DSL i kablówki zaczęły mocno ewoluować. Otrzymały funkcję routera, serwera DHCP, switcha, AP WiFi i inne cuda (np. serwer wydruku). Ponieważ te wielofunkcyjne urządzenia przejęły rolę modemów, nadal potocznie są nazywane modemami. Jednak modem w takim urądzeniu to tylko podzespół.

I tu pytanie. Czy taki modem dajmy na to Neostrady mozna wykorystać jako kartę Wi-Fi współpacującą z siecią nie Neostrady. Jednym słowem, czy
switch  tego modemu ma łączność z modułem Wi-Fi?

Jak najbardziej. Dlatego właśnie proponuję żeby nie nazywać tego modemem, z resztą dominuje określenie router na te urządzenia. Co więcej, niniejszy post wysyłam przez urządzenie Linksys WRT 54G2, które właśnie jest routerem z AP WiFi, switchem oraz modemem DSL. Używałem go do Neostrady, a w chwili obecnej wykorzystuję z niego tylko switch. Mógłbym wykorzystać też WiFi gdyby zaszła taka potrzeba. To wszystko działa zupełnie niezaleznie od wbudowanego w to urządzenie modemu DSL.

Można też ręcznie. Ja wyłączam DHCP jako jeden ze środków ochrony przed nieautoryzowanym dostępem.

Ze strony przeciętnych użytkowników, bo też można sobie ustawić statyczny adres IP i uzyskać dostęp.

--
Grzegorz Niemirowski
https://www.grzegorz.net/