Re: [WINNT] IrfanView i printScrn strony www

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] IrfanView i printScrn strony www
From: Animka <animka@tonieja.wp.pl>
Date: Mon, 19 Feb 2018 23:33:36 +0100
W dniu 2018-02-19 o 23:19, Saiko Kila pisze:
Proces jedrek <wonzespamem@w.on> zwrócił błąd:

Do zrzutów zwykłego ekranu to ja albo FRAPS, albo po prostu IrfanView.

Jak się to robi w IrfanView?
Dotychczas do irfana wklejałem to co zrobił PrintScrn z widocznego na
ekranie obszaru, ale żeby całą stronę z obszarem schowanym (bo strona długa,
wymagająca przewijania) robił kompletny zrzut to nie znam zagadnienia.
Możesz rozwinąć temat jak się to realizuje w irfanie?

Właśnie o to chodziło, że się nie da (*). Do zrzucania długiego ekranu z
programów sugeruję albo ten myk w przeglądarce, albo rozszerzenie (jeśli
działa), albo zewnętrzny program jak PicPick (który potrafi obsłużyć
prawie każdy program, jak np. Total Commander czy Windows Explorer, byle
nie miał jakichś głupich efektów).

IrfanView podałem jako przykład do robienia zwykłych zrzutów (czyli to
co na ekranie czy oknie). Do długich trzeba kombinować jak wyżej.

*)Teoretycznie się da. Trzeba wybrać szósty z siedmiu trybów zrzutu
("Object"), i w opcjach obok "scroll window vertically". Ale u mnie to
nigdy nie działało, ani w v4.27, ani w v4.35, ani w aktualnej v4.50.

Nie próbowałam nigdy w przeglądarce FF, a tam jest fajny i funkcjonalny screen. Robi zrzuty ekranu całych stron, czyli wszystko, a może wykonać nawet tylko to co sobie zaznaczysz. U mnie zapisuje na pulpicie, bo mam tak ustawione. Te trzy kropeczki (...) na pasku adresu (przed gwiazdką) to jest właśnie to :-) Męczyłam sie zawsze z robieniam zrzutów w kawałkach i nie pomyślałam, że ta nowość w FF jest taka przydatna.

--
animka