Re: [WINNT] Lepszy ClearType pod Windows 10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Lepszy ClearType pod Windows 10?
From: Saiko Kila <fnvxbxvyn@benatr.cy>
Date: Sat, 3 Feb 2018 17:34:31 +0100
Proces pueblo <nomail@nomail.pl> zwrócił błąd:

> Nie wiem, nie używam, coś takiego:
> https://www.dobreprogramy.pl/Jak-ulepszyc-wyglad-fontow-na-Windows-10-
> Znalezlismy-niezawodna-metode,News,85487.html

Dzięki! Ciekawy program. Dyskusja pod nim też, nie wiedziałem że to
przez Mikrosoft linux jest (czy do niedawna był) taki brzydki. Szkoda,
że panowie z MC tak się linkusem zafascynowali, że postanowili przerobić
Windows na jego modę.

Przetestowałem ten program dość solidnie. Ma duże możliwości, ale też
pewne problemy. Jednym z pierwszych jest to, że wbrew słowom autora, nie
posiada pełnej lokalizacji. Kilka razy natrafiłem na dialog który był
100% po chińsku, więc nie wiem o co chodzi (zwykle jak pojawia się jakiś
kłopot). Drugim jest to, że nie jest to najstabilniejszy program,
potrafi się zawiesić, zwykle przy konfigurowaniu. Trzeci to niepełne
przełożenie podglądu (który ma swoje własne problemy) na faktyczny
wygląd czcionki po zastosowaniu profilu. Czwarty to że nie zawsze
zapisuje profil, nie wiem czemu, dlatego można zmarnować trochę czasu
próbując walczyć z ustawieniami innymi niż się wydaje. Piąty, to że
część opcji przestała mi działać (konkretnie podmiana fontów), i za nic
nie udało mi się zmusić programu, żeby znowu zaczęły.

Tym niemniej, wygląda że jest on ciągle rozwijany, i nowa wersja jest
zapowiedziana. Prawdopodobnie część z tych problemów jest specyficzna
dla mojej wersji Win10, i będzie naprawiona.

> No i nie wiem, czy znasz - do lepszego skalowania:
> https://www.dobreprogramy.pl/XPExplorer-Windows-10-DPI-
> Fix,Program,Windows,67026.html
> To akurat przerabiałem i wszystko lepiej wygląda.

Znam (od paru dni dopiero :)), i właśnie po eksperymentach do niego
wróciłem. Problemem było to, że niektóre programy nie wyglądają
specjalnie dobrze z tym fiksem, i na pewno gorzej niż na Viście/Win7
(np. mój ulubiony kalkulator, HEXelon). Ale większość wygląda dużo
lepiej, niż bez fiksa. Dlatego będę jeszcze próbował podmian fontów
przez rejestr i może przez manifesty jak się da, ale ten rendering
zostanie na razie. Jak się pokaże nowa wersja Mactype Tunera, to jeszcze
raz sprawdzę jego działanie.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.