[WINNT] Windows 10 - ustawienie aplikacji domyślnych

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Windows 10 - ustawienie aplikacji domyślnych
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Tue, 23 Jan 2018 02:45:20 +0100
Hej.

Czy ktoś z Was skutecznie przerabiał temat z (nie)możliwością ustawienia programów domyślnych w Windows 10? Przyznam, że przez takie kwiatki system ten bardzo, ale to bardzo mnie irytuje a takich baboli w nim jest więcej (nie licząc oczywiście opcji zakopanych tak głęboko, że ich znalezienie zajmuje dłuższą chwilę).

Mam w systemie Windows 10 zainstalowany MS Office 2013 i jest problem, żeby go ustawić na stałe, by był aplikacją domyślną dla plików XLS, XLSX i pochodnych.

Za każdym razem po uruchomieniu częstuje takim komunikatem:
<http://i67.tinypic.com/vqpkc2.jpg>

Oczywiście, by go ustawić jako program domyślny dla wszystkich obsługiwanych przez niego typów plików należy skorzystać z Panelu sterowania i opcji dla programów, co Excel ochoczo sugeruje:
<http://i65.tinypic.com/20krknn.jpg>

Jednak, mimo przypisania dla typów plików otwieranych przez Excel tegoż (korzystając z opcji - ustaw jako domyślny dla wszystkich plików oraz ręcznie dla poszczególnych rozszerzeń plików) nic to nie daje, bo i tak za każdym razem jest ten sam komunikat. Poza tym do niektórych rodzajów plików, które otwierał Excel na komputerze z Win 7, Windows 10 pokazuje, że nie może go przypisać:
<http://i67.tinypic.com/erfpqh.jpg>

Podobnie z Waterfoxem. Nie ma go na liście programów do przeglądania Internetu i nie można go przypisać. A uruchomienie go za każdym razem powoduje wyskakiwanie okienka z komunikatem i pytaniem o przypisanie go jako program domyślny. Oczywiście nie udaje się, mimo przypisanych protokołów do Waterfoxa. Trzeba X-em zamykać okienko z komunikatem, by moc dalej działać w przeglądarce.

BTW: Zauważyłem, że na jednym komputerze z Win 7 Pro też się to dzieje (chodzi o Waterfoksa). Czy to nie aby sprawka jakieś poprawki z Windows Update wpływającej na zachowanie systemów? Czy zostaje już tylko rzeźbienie w Rejestrze?

K.

--
http://www.krystek.art.pl/