Re: [WINNT] Windows 10. Jakie jest hasło użytkownika S-1-15-18?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 10. Jakie jest hasło użytkownika S-1-15-18?
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 16 Jan 2018 15:07:46 GMT
Witaj Grzegorz Niemirowski, 16 sty 2018 w
news:p3knm1$1vm$1@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

> pueblo <nomail@nomail.pl> napisał(a):
> Więc moim zdaniem praca na
> koncie administracyjnym nie jest jakoś szczególnie niebezpieczna.
Ok. Chętnie uznam tę opinię za pewnik.
Kiedyś w końcu założyłem hasło do logowanie na swoje konto(admin) w
intencji zwiększenia bezp. Czy to coś rzeczywiście zmienia in plus w
bezp.? Jeśli jedyna wymierna zaleta hasła, to utrudnienie logowania
osobie niepowołanej, to w zasadzie go nie potrzebuję. Nie pamiętam,
żeby system żądał ode mnie podania hasła przy jakiejś czynności.

> Nie wiem czy dobrze rozumiem.
To ja po prostu nie całkiem wiem, o czym piszę - ot, coś tam sobie
wydumałem.

> Chyba nie ma takiej możliwości.

Na gołym windowsie. W sumie to chyba dobrze. Tak został zbudowany
windows, być może w dużym stopniu z powodów bezpieczeństwa, że to
wszechmocne konto jest odseparowane od pozostałych. Tylko jedna rzecz
tu zgrzyta. Jak widać, można, przy użyciu - jak tu się kiedyś ktoś
wyraził - "trzeciorzędowego" programu, b. łatwo uzyskać najwyższe
uprawnienia.

> Ależ nie, wcale nie jesteś ograniczony do cmd, możesz sobie
> uruchamiać różne programy. Odpal sobie choćby notepad z tego cmd.
> Zobaczysz, że  masz do wszystkiego dostęp, łącznie z System Volume
> Information jak klikniesz Plik -> Otwórz.
Now I can rule the world.
Dobrze wiedzieć, na pewno się kiedyś przyda.