[WINNT] Jak stworzyć menu kontekstowe w nowej wersji Windows 10?

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] Jak stworzyć menu kontekstowe w nowej wersji Windows 10?
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Tue, 26 Dec 2017 15:51:53 +0100
Witam,

Miałem do niedawna zdefiniowane własne menu kontekstowe dla poszczególnych plików graficznych. Przeinstalowałem system i po tej operacji stosowany przeze mnie mechanizm już nie działa. System zachowuje się inaczej niż update'owany od starszych jego kompilacji (też W10). Zresztą nie tylko w tym względzie tak jest.

Problem przedstawię na przykładzie PNG. Chciałbym aby ten plik otwierał się z ACDSee 2018 Professional więc kojarzę go w ten sposób:

https://drive.google.com/file/d/1y7AwxVPCOGg8KbkWYmjqSTIK9fhpe1RG/view?usp=sharing

Wpis w rejestrze (HKEY_CLASSES_ROOT\.png) jest następujący dla tego rozszerzenia:

https://drive.google.com/file/d/1wCN5HnNmWonc0bXI0PAWTzSVkzSSw_5T/view?usp=sharing

A dalej, dla aplikacji ACDSee mamy:

https://drive.google.com/file/d/1ToU4dPYMtm42zyscyjK_7G4DiCzMkvyC/view?usp=sharing

Tu zaznaczyłem miejsce definiujące możliwość otwierania w Photoshopie. Menu kontekstowe olewa tą konfigurację:

https://drive.google.com/file/d/157hLhRIZqR-68ET-b0wgZgVhYEekmtp0/view?usp=sharing

Ale jest pewno "ale". Dla innego typu plików (JPG) to działa. Jest różnica w konfiguracji, którą pierwszy raz na oczy widzę i której nie potrafię ustawić.

https://drive.google.com/file/d/13Pc7nu0JCpb6JM2ewG8uG6plgpj1McQN/view?usp=sharing

Menu kontekstowe wygląda tak, jak sobie tego zażyczyłem. No może prawie - tego Painta muszę usunąć z menu.

https://drive.google.com/file/d/1CImmxXXBGRnO_hyECOsqaizcZF_hNk9j/view?usp=sharing

Więc plik jest typu ACDSee Professional 2018 JPEG Image (.jpg) i skojarzony z aplikacją nieznaną. Chciałbym więc mój PNG tak samo ustawić: skojarzyć z nowo-windowsową aplikacją nieznaną i zmienić typ na ACDSee Professional 2018 PNG Image (.png). Jak tego dokonać?

Choć wolałbym aby w celu uniknięcia takich dziwactw, plik był skojarzony jawnie z ACD See, jak w poprzedniej wersji W10 było to możliwe. Da się to zrobić?

Jest jeszcze jedno zachowanie: nowy Windows 10 spontanicznie "resetuje" losowo i od czasu do czasu skojarzenia plików graficznych do domyślnych wyświetlając stosowny komunikat o tym. Da się to wyłączyć?

--
Pozdrawiam,
Marek