Re: [WINNT] folder w wirtualce od Oracle

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] folder w wirtualce od Oracle
From: "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl>
Date: Wed, 13 Sep 2017 12:29:05 +0200
JaNus <bez@adresu> napisał(a):
Dawno z wirtu~ nie korzystałem, zresztą niewiele i przedtem wiedziałem.
Uwspółcześniłem sobie tę od Oracle, do VirtualBox-5.1.26  i wybrałem
folder, który ma być dostępny i z wirtualizowanego Win-XP, i z poziomu
hosta, Win-10. I o ile wiem dobrze, gdzie jest ten drugi, to nie mam
pojęcia jak odnaleźć go w maszynie wirtualnej. Spróbowałem po opcji
"wyszukaj", zadając nazwę wrzuconego tam (przez hosta) pliku, ale nie
został on odnaleziony.

Jest w otoczeniu sieciowym, konretnie \\VBOXSVR\

Ponadto nie działa mi współdzielenie schowków, choć zaptaszyłem
odpowiednią opcję w ustawieniach. Lecz zawartość nie jest wpółdzielona.
Zapewne potrzeba zainstalować jakąś dodatkową wtyczkę.
Ktoś-coś-gdzieś?

Maszyna wirtualna jest odizolowana od hosta, więc wtyczka jest niezbędna. Ta wtyczka to Guest Additions. Klikasz Urządzenia -> Zamontuj obraz płyty z dodatkami gościa... Wtedy w wirtualnym napędzie pojawi się płytka z instalatorem.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/