Re: [WINNT] "Sformatowany" pendrive

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] "Sformatowany" pendrive
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Thu, 31 Aug 2017 23:42:37 +0200

Użytkownik "JoteR" <usenet@interia.eu> napisał w wiadomości news:59a856d2$0$5158$65785112@news.neostrada.pl...
takiej sytuacji i jakich narzędzi się teraz używa? Pytanie poniekąd teoretyczne (nie mój cyrk, nie moje małpy), ale dobrze by było wiedzieć, jak się w podobnej sytuacji zachować.

Spróbuj Get Data Back dla NTFS, myślę, że powinien to chwycić, jeśli tylko metastruktury nie zostały zbytnio uszkodzone. Uwaga, GDB jest programem komercyjnym, wersja darmowa nie umożliwia zapisu odzysku. Oczywiście, nie jest to jedyny program, ale podkreślam - najpierw obraz, potem robota. przed robotą zdecydowanie warto zrobić kopię obrazu, jeśli będzie miejsce i na kopii pracować, strzeżonego...itd. itp. Oczywiście, wiesz, do czego cię zdecydowanie nie namawiam w tej sytuacji wobec GDB i co z pewnością potrafisz sam zrobić (tylko uważaj na babole, co mogą się chcieć dołączyć) :))

Jak się zachować... Odpowiem znanym powiedzeniem - lepiej zapobiegać, niż leczyć. Ale, jak się stanie, rozeznać sytuację i bardzo, bardzo, ale to bardzo uważać, gdyż jeden mały niewłaściwy ruch, może przekreślić szansę na skuteczne uporanie się z problemem. W razie braku czucia się na siłach krata browca i do znajomka, który się tego podejmie. Oczywiście, nie muszę nadmieniać, że bezwarunkowo, sprzęt musi być sprawny, inaczej, odzysk może zostać przekłamany, a wtedy sraka.

Z penem pracuje się tak, jak z normalnym dyskiem. Właśnie porządkuję zrobiony odzysk 150 GB danych z upadłej półterówki, która mi przedwczoraj "umarła" przy próbie drugiego sczytania obrazu (robiłem dla pewności). Oczywiście, zanim tworzenie obrazu zostanie ukończone, obowiazuje bezwzględny zakaz jakichkolwiek zapisów na czytany nośnik, w przypadku problemu logicznego, może to uśmiercić dane, a gdy problem jest fizyczny, może uśmiercić cały dysk, a wtedy drogi lab typu Ontrack. Jak jest miejsce, to ze zrobionego obrazu zrobić kopię i na niej jechać. Felerny dysk (jeśli nie miał problemu fizycznego) ponownie przygotować do pracy PO wykonaniu odzysku, zrzucić nań dane, obrazy usunąc PO zrzuceniu odzysku do miejsca docelowego.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.