[WINNT] "Sformatowany" pendrive

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: [WINNT] "Sformatowany" pendrive
From: "JoteR" <usenet@interia.eu>
Date: Thu, 31 Aug 2017 20:34:50 +0200
Pacjent: pendrive o pojemności >200 GB o nieznanym systemie plików (prawdopodobnie NTFS - używany tylko pod Windami) ze sporą ilością danych. Właściciel tworzył sobie jakimś Microsoftowym narzędziem nośnik instalacyjny Windows 10, mając wetknięty w gniazdo ów pendrive. Czegoś nie doczytał, za szybko kliknął i w rezultacie ma pendrive z partycją 32 GB FAT32 oraz 190 GB niewykorzystanej przestrzeni. W przypadku twardych dysków używało się niegdyś TestDisk i próbowało się odtworzyć oryginalną tablicę partycji, a jak jest w przypadku kieszeniowtykaczy™? Jaki jest algorytm postępowania w takiej sytuacji i jakich narzędzi się teraz używa? Pytanie poniekąd teoretyczne (nie mój cyrk, nie moje małpy), ale dobrze by było wiedzieć, jak się w podobnej sytuacji zachować.

JoteR