Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 19 Jul 2017 12:53:18 +0200
doszła do mnie wiadomość <596f3a23$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
od "EZ" <no@spam.com> :
>Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen" <Belzebub@invalid.invalid> napisał w
>wiadomości
>ar7umcd61ab34atlk7vfg5eukn3qhgolku@4ax.com">news:ar7umcd61ab34atlk7vfg5eukn3qhgolku@4ax.com...
>
>Bardzo Ci dziękuję.
>Od razu zaznaczę, że dysk był kupiony w tym roku, więc ma jeszcze gwarancję.
>
>> http://hddscan.com/
>Ściągnęłam i uruchomiłam SMART.
>Wszystkie kropki są zielone.
>
>> Krytyczne jest atrybut C5, jeśli jest większy od zera, to dysk wymaga
>> naprawy za pomocą
>> MHDD czy Victoria for Windows, inaczej system będzie się sypać. Jeśli C5
>> stale przyrasta,
>> to dysk do wymiany.
>> 05 powinien być zerowy dla dysku o bardzo dobrej kondycji, jeśli ma więcej
>> jak 10, to nie
>> jest zbyt dobrze, wartość 100 i więcej powinna być sygnałem
>> ostrzegawczym(czas na wymianę
>> dysku)
>Num 005
>Attribute Name Reallocation Sector Count
>Value 100
>Worst 100
>Raw(hex) 0000000000-0000
tu ok, jest zero.
>Threshold 005
Bardziej chodzi o to, czy atrybut C5 jest zero, jeśli tak, to z dyskiem
wszystko ok i
przyczyny trzeba szukać w systemie.
Można jeszcze zobaczyć jaka jest wartość atrybutu C7, jeśli większa niż zero,
to może być
kłopot z kablem sygnałowym lub zasilaniem dysku.
>
>Co teraz? Oczyścić dysk z moich danych (jak, żeby były nie do odczytania)
>i domagać się wymiany dysku w ramach gwarancji?
Chwilowo nie wiadomo, czy to wina dysku, kabelków czy systemu.
Może wklej cały odczyt SMART, będzie łatwiej cioś powiedzieć.
>Pozdrawiam
>EZ
--
Gdyby się wysadziło ich planety, zburzyło miasta,
spaliło księgi, a ich samych wytłukło do nogi,
może udałoby się ocalić naukę miłości bliźniego. SL.
|