Re: [WINNT] [xp] Nieprzerwane obciazenie procesora (ok 50%)

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] [xp] Nieprzerwane obciazenie procesora (ok 50%)
From: mirekc <mirekc@interia.pl>
Date: Mon, 26 Jun 2017 12:17:46 +0200
W dniu 25.06.2017 o 20:45, ąćęłńóśźż pisze:
> Zainstalowałem Microsoft Baseline Security Analyzer 2.3 (sympatyczny
> i lekki programik, polecam). Gdy wyłączę w panelu sterowania
> automatyczne aktualizacje, MS MSA nigdy nie dochodzi do końca. Gdy
> włączę, pracuje. Coś MS z automatycznymi aktualizacjami XP spie.....ł
> na przełomie maja i czerwca 2017 r. :-((( Nadzieja, że problem
> zaistniał i w Stanach, to może jednak MS ruszy d... i rzuci jakąś
> poprawkę.

Nie ruszy d... i nie rzuci poprawki. Windows XP nie jest wspierany.
Dlatego daj sobie spokój i jeśli masz zainstalowane wszystkie
dotychczasowe poprawki - wyłącz usługę automatycznej aktualizacji. Gdyby
coś się jednak pojawiło, będzie to taka sensacja, że na pewno pojawią
się informacje w sieci, a nawet na tej grupie. Wtedy zawsze można włączyć.

> Myślę o reinstalce systemu, ale nie ma pewności, że na nowo
> zainstalowanym systemie też się nie spie....., a właściwie jest
> pewność, że też ... .

Pewnie, że też, ale... Po instalacji trzeba zostawić włączone
automatyczne aktualizacje („ręczna” obsługa Windows Update może nie
działać prawidłowo) i odczekać na zainstalowanie się wszystkich
podstawowych poprawek. Może to trwać bardzo długo, również z tego
względu, że svhost.exe będzie generował duże obciążenie procesora.
Następnie należy zaktualizować Internet Explorer do wersji 8 (jeśli nie
zostało to zrobione w ramach poprawek), połączyć się z poziomu tej
przeglądarki (i żadnej innej!) z witryną Windows Update (uwaga: zmienił
się adres witryny, aktualny to http://www.update.microsoft.com),
wyszukać aktualizacje i jeśli coś zostanie znalezione - zainstalować.
Ostatnią czynność powtórzyć kilka razy, dotąd aż nie będą odnajdowane
dalsze poprawki (mogą być aktualizacje do komponentów zainstalowanych w
ramach poprzednich aktualizacji). Na koniec wyłączyć usługę
automatycznej aktualizacji.

Z uwagi na czasochłonność i skomplikowanie tego procesu warto chyba
spróbować przywrócić poprawne działanie istniejącej instalacji (a
następnie wykonać backup).