Re: [WINNT] Windows 7 - okno cmd

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Windows 7 - okno cmd
From: "HF5BS" <hf5bs@t.pl>
Date: Sun, 18 Jun 2017 10:13:22 +0200

Użytkownik "Peter" <peter_xx@xx.wp.pl> napisał w wiadomości news:594609ff$0$5155$65785112@news.neostrada.pl...
Windows7 - Mam program ktory uruchamia sie w okienku CMD, a chce aby wyswietlil sie w pełnym ekranie. Poprzednio w WinXP, po otwarciu okienka klepalem w Alt+Enter i otwieralo sie okno pelnoekranowe.

To nie było okno!
To był tryb tekstowy, który z natury jest na całym ekranie, jak w DOS.

W Win7 tego nie moge uzyskac.
Co trzeba zrobic aby uruchomic to okienko w trybie pelnoekranowym?

start /max program parametry_programu
Robię tak z jkdefrag (i nie ma w nim w ogóle opcji max, czy nie max, choć to jednak jest WIN.), który normalnie jest wielkości znaczka pocztowego - ekran w lapie mam WUXGA. Tak na szybko, bo nie mam jak sprawdzić, zobacz, czy uda się pokombinować z parametrami polecenia start. Start można uruchamiać z pliku BAT/CMD. Z niewiadomych dla mnie względów nie działa z wiersza w programie Total Commander... (TC melduje o braku pliku), podobnie z linii Start>Uruchom alias WIN+R, więc to chyba nie w TC jest błąd. Można z nich jednak uruchamiać BATa z komendą start. Jeśli program jest jednak WIN, nie DOS, to powinien się chyba uruchomić na całości. Lub ręcznie, dwuklikiem na belce tytułowej. Chyba, że on tekstowy, to różnie może być.

Dodam, ze zaznaczanie w wlasciwociach pliku okno zmaksymilizowane lub wstawaienie wiekszej szer. i wys. itd, nic nie daje, bo wtedy otwiera sie okno cmd duze ale program w nim otwarty pozostaje w okienku bardzo małym.

Od Visty w górę, nie jest dostępny tryb tekstowy. Hmm... Ale chyba działa, dwuklik na belce tytułowej, jak w innych programach... zobacz... choć pewności nie mam, udawało mi się (nie pamiętam jak...) uzyskać cały ekran, lub chociaż prawie cały, z odpowiednio dużymi znakami. Niestety, nie automatycznie. Nie mam jak sprawdzić teraz... Poćwiczyłbym, żeby dać lepszą odpowiedź :)

Dobra, może ktoś wie coś więcej.

--
Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
(C) Zygmunt Freud.